Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Amy & Christian - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Amy & Christian - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy & Christian

16 September 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag weer vroeg uit de veren, want er stond een hike op het programma. Maar niet alleen de hike kostte tijd, maar het afbreken en het opruimen van onze tent ook. We hebben (te veel) kampeerspullen en een (té) kleine auto, lastiggg.. Maar gelukkig is Chris al een ervaren spulleninpakker; "aaa Amy, nee niet zo, dit moet daar liggen en deze er dan bovenop, weet je wat, laat mij het maar doen" zucht.. Hoe vaak ik dat al wel niet gehoord heb. Dus wat doe je dan? Juist! He-le-maal niks! Lekker zitten toe kijken of me rustig optutten en opfrissen in de doucheruimte van onze camping. Wat een straf! Daarbij niet te vergeten dat Chris zich ook zelf bezig wil houden met het vuur en het hout hakken, want ook dat kunnen vrouwen niet. Ook helemaaaal niet erg :-)

Nadat Chris alles netjes, lichtelijk autistisch, alle spullen in de auto had gelegd en ik klaar was met mezelf optutten. En natuurlijk praatje maken met onze nederlandse buren, konden we gaan. We gingen ons uitchecken bij onze campground, en lieten de auto staan bij de lobby. Want ja, we gingen met de shuttle bus het park in om vanuit daar onze hike te gaan doen. We, voornamelijk ik, wou heel graag de 'Angels Landing' hike doen, maar door het noodweer die dag ervoor, zag ik het toch niet helemaal zitten. Dit is een zeer pittige hike, en gevaarlijk als het geregend heeft. De dag voordat wij aankwamen zijn er 6 mensen overleden die deze hike hebben gedaan, dit door het noodweer. We hebben gekozen om de 'Riverside Walk' te gaan doen. Dit was een hike van 1,5 uur.

Eenmaal aangekomen in het park moesten we de laatste stop hebben, daar begon het punt van onze hike. Doordat het zoveel geregend had, was het water helemaal bruin, opzich wel jammer, maar het bleef erg mooi in het park! Heel veel chipmunks, en ze zijn echt niet bang!

Na de hike hebben we een hele mooie route naar bryce canyon toe gereden. Veel bochten, heel veel uitzicht en nog veel meer afgronden! Heel veel foto's gemaakt, wat was het prachtig!

Eenmaal aangekomen in Bryce Canyon zijn we direct op zoek gegaan naar een campground. Wat hadden we een geluk, bij de ingang van 'Sunset Campground' gaf een aardige mevrouw aan dat er nog 2 plekjes over waren om ons tentje op te zetten. Eerst wilden we die 2 plekjes bekijken, mm 62 had wel iets, maar even doorrijden naar plekje 71, ja dit was het! Deze doen we, ik ben uitgestapt en Chris ging doorgeven aan die mevrouw dat wij dat plekje wouden. Maar goed dat ik was uitgestapt, want nog geen halve minuut later was 62 ook bezet en reed er nog een auto die opzoek was naar een plekje. Wat hadden we geluk!

We hebben ons nederige stulpje weer opgezet en dit ging al stukken beter dan de eerste keer. We worden nog is een keer ervaren kampeerders!
Terwijl Christian het vuur aan ging maken, ben ik naar de rand van onze campground gelopen voor een prachtig uitzicht en even de rust te vinden voor mezelf. Op dat moment had ik het wel even heel moeilijk. Ik ben intens aan het genieten, terwijl het super slecht ging met oma in het ziekenhuis.
Nadat ik terug was bij onze tent, stuurde mijn moeder een sms met het bericht dat mijn oma rustig en vredig was ingeslapen om 01:15 nederlandse tijd. Ik weet dat het beter is zo, ook al is het heel moeilijk te bevatten. Mijn oma had als wens dat wij zouden genieten, en op dat moment voelde het weer even net als vroeger. Samen kamperen met mijn opa en oma. Ik heb me er toe kunnen zetten om lekker te gaan genieten, zoals mijn oma dit had gezegd. Chris steunt me enorm als ik het moeilijk heb, en we genieten alle 2 enorm ondanks dit nieuws vanuit Nederland.
Ik ben super trots op Dascha, ze is super sterk. Ondanks dat wij in Amerika zitten, steunen mijn ouders me ook enorm.

"Lieve oma, ik hou van je en geef opa een dikke kus". Dit is de laatste zin die ik had geschreven aan de brief voor mijn oma.

…………………………………………………………………………………………………

  • 20 September 2015 - 11:57

    Carmen:

    Leuk om jullie te volgen. Mooie foto's :-).dikke kus vanuit Nederland.

  • 20 September 2015 - 12:28

    Papa En Mama :

    Mooi geschreven Amy ...Gelukkig breng je oma's wens uit ..GENIETEN VAN ALLES !
    Nou veel plezier nog samen ..Liefs Papa en Mama <3

  • 20 September 2015 - 22:15

    David:

    Hai amy en christian.

    Geweldig om dit te zien. Geniet van de vakantie.
    Groeten van mij.

  • 20 September 2015 - 22:25

    Erik:

    Leuk geschreven Amy over Chris en dat inpakken en hout hakken. Zie het al helemaal voor me. Prachtige foto's ook en heel mooi hoe je schrijft over je oma en je gevoel. Veel plezier verder en geniet van deze bijzondere reis.
    Groetjes,
    Erik

  • 21 September 2015 - 18:31

    Marsha:

    Finally catching up on your blog! I am so very sorry for the loss of your grandmother Amy. I hope all of the wonderful memories you have of her will be of comfort to you. Looking forward to meeting you and seeing Christian again!

  • 21 September 2015 - 19:10

    Donna:

    Sterke dame Amy..dikke knuffel..en geniet van alles en elkaarxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy & Christian

Actief sinds 09 Juli 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4446

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 03 Oktober 2015

Roadtrip USA 2015

Landen bezocht: