Antelope canyon, horseshoe bend, flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Amy & Christian - WaarBenJij.nu Antelope canyon, horseshoe bend, flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Amy & Christian - WaarBenJij.nu

Antelope canyon, horseshoe bend, flagstaff

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy & Christian

18 September 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na een heerlijke (warme) nacht, moeten we er toch weer vroeg uit. We hebben vandaag een tour geboekt bij Antelope Canyon in Page. Gelukkig was het niet lang rijden, maar we zaten precies op de tijdsgrens. We waren vanochtend dus flink confused, want waren we nu een uur te laat voor die tour? Want onze tomtom gaf aan: +1 uur bij de bestemming. Eenmaal aangekomen bij Ken's Tour, bleken we nog op tijd te zijn. Dit omdat hun de tijd aanhielden van Arizona. Pfjieeeuw, hadden wij even geluk!

Eenmaal bij het inchecken van de tour bij de Antelope Canyon kwamen we erachter dat je ALLE 2 een tripod en een spiegelreflex moest hebben voor de phototour. Nou zo'n luxe hebben wij niet meneer, maar helaas. We moesten dan toch echt apart. Ik ging dé 'phototour' doen (met allemaal proffesionele fotografen, helpppp) en Chris ging met de gewone tour mee (tussen de chinezen haha!)
We hebben alle 2 genoten van de tour ondanks dat we apart moesten.
Wat een bijzondere canyon is het! Deze stond heel hoog op mijn to-do list. Al die kleuren, de lichtinval is echt prachtig, en al helemaal als je foto's ging maken. Op de foto's waren de kleuren nog mooier, vooral als je de camera goed af had gesteld.

We zijn na deze tour nog doorgereden naar Horseshoe Bend. Wat groot! Maar ook echt de moeite waard, deze kunnen we ook weer van onze to-do list afstrepen.

Nadat we bij we bij de Antelope Canyon klaar waren met onze tour en ons bezoek aan Horseshoe Bend, zijn we op advies van Crazy Frank (onze ATV tourguide) naar een museum geweest met allemaal dieren. Eigenlijk best zielig als je erover nadenkt, maar ze hadden het allemaal heel mooi opgezet.

Daarna weer terug naar de campground... En ook weer vloog ons het aan: na zo'n pittige dag nog een keer in de kou slapen? Want ja, het werd daar 's nachts maar maximaal 3 graden bij Lake Powell.
We hebben er voor gekozen om het te annuleren, dan maar op zoek naar een hotel of een motel. Maar helaas, alles, maar dan ook alles was: no vacancy. Shit!
Oké, er waren 2 hotels die nog een kamer vrij hadden, maar die waren 350 dollar per nacht!! No freaking way, hoe graag we ook de volgende dag over lake powell wouden scheuren met een jetski, dit was echt too much. We hebben er voor gekozen om 's avonds nog naar Flagstaff te rijden.
Want ja, binnen een straal van 110 kilometer op booking.com was geen enkel hotel of motel te vinden. En tja, in de auto slapen is ook zo wat.. Zoveel ruimte hebben wij voor ons zelf niet meer over met al die spullen.
Dus hups, auto in, radio aan en gaan!

Aangekomen na een rit van 3,5 uur kwamen aan bij Flagstaff in een hotel. Heerlijk!
We hebben hier 2 nachten geboekt.
Douche, normaal bed, wifi EN een zwembad!
Wij zijn koning ter rijk!
Slaap lekker allemaal!